Psychologia wpływu w copywritingu

Psychologia wpływu w copywritingu

Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad psychologicznymi „sztuczkami”, których używają copywriterzy w swojej pracy? W końcu dobre copy nie opiera się wyłącznie na prostych zdaniach, które mają pokazać cechy danego produktu czy usługi – teksty, zwłaszcza te ofertowe, muszą sprzedawać. Użycie odrobiny psychologii i wpłynięcie na odbiorcę wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać na […]

Branding marki a Facebook

Branding marki a Facebook

Jeżeli prowadzisz profil swojej działalności na Facebooku lub dopiero o tym myślisz, to gratuluję: robisz jeden z ważniejszych kroków w celu budowania świadomości marki u Twoich potencjalnych klientów 🙂 Branding to inaczej budowanie świadomości marki w umysłach odbiorców. Według wielu specjalistów od marketingu i PR-u odpowiedni branding to klucz do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Moim […]

Biznesowe podsumowanie 2017 roku

Biznesowe podsumowanie 2017 roku

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię robić roczne podsumowania 🙂 Zwykle robię je przed świętami zamiast przed Nowym Rokiem – wiąże się to z tym, że od zawsze ewentualne premie i tak „szły” na prezenty i wychodziłam na 0 😉 Poza tym czas między Wigilią a Nowym Rokiem przeznaczam na uporządkowanie wszystkich spraw […]

Pracownik na Facebooku reprezentuje firmę?

Pracownik na Facebooku reprezentuje firmę?

Social media to potężne narzędzie, o czym mogło przekonać się niejedno przedsiębiorstwo. Jeżeli nie wiesz, o czym mówię, polecam zajrzeć na profil Moniki Czaplickiej Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy – znajdziesz tam wiele przykładów firm, które pogrążyły się przy pomocy mediów społecznościowych. Monika jednak zajmuje się głównie kryzysami marek, a ja chciałam poruszyć […]

Co daje blog firmowy?

Co daje blog firmowy?

Wiele osób zastanawia się, co daje blog firmowy. W swojej karierze często spotykam się z pytaniami prezesów mniejszych i większych firm po co blog firmowy w ogóle jest prowadzony: przecież to tylko więcej pieniędzy do wydania na osoby spoza firmy (lub więcej pracy dla osób w firmie). Istnieje szereg argumentów, które opowiadają się za regularnym prowadzeniem […]

Czy recenzje na Facebooku są wiarygodne?

Czy recenzje na Facebooku są wiarygodne?

Recenzje na Facebooku są ostatnio bardzo krytykowane przez środowisko social media ninjów. Większość z nich (prawie wszyscy, z tego co się zdążyłam zorientować) doradza swoim klientom wyłączenie tej opcji na firmowym fanpage’u. Przeciwko recenzjom pojawia się wiele zarzutów, a najczęściej powtarzanym jest brak wiarygodności. Co to dokładnie oznacza i czy faktycznie mniejsze firmy powinny mocno […]

Kończenie współpracy z trudnym klientem

Kończenie współpracy z trudnym klientem

W życiu każdego freelancera przychodzi taki moment, w którym musi on zakończyć współpracę z klientem. Czasem jest to kwestia rozwoju (a w efekcie nieprzyjmowanie konkretnych typów zleceń), czasem podwyższanie stawek, a czasem po prostu trafiamy na trudnego klienta, który nas psychicznie wykańcza. Przy tym ostatnim punkcie się zatrzymam, bo o ile w pierwszych dwóch przypadkach […]

Gdzie szukać zleceń?

Gdzie szukać zleceń?

Wiecie już, jak zacząć pracować jako copywriter, a także jak wycenić swoją pracę. Teraz więc przyszła pora na znalezienie odpowiednich ofert, żebyście mogli w końcu zacząć zarabiać 🙂 Wiele osób pyta mnie, gdzie copywriter powinien szukać zleceń, a także czy oferty pracy zdalnej można znaleźć bez doświadczenia. Zawsze w takich wypadkach odpowiadam: zależy. Zależy czy […]

Jak wycenić swoją pracę?

Jak wycenić swoją pracę?

Wiele osób zastanawia się, jak wycenić swoją pracę. Problem spotykamy nie tylko na rozmowach o pracę, ale również – a może przede wszystkim – w środowisku freelancerskim. Muszę przyznać, że coraz częściej dostaję takie pytania – nie tylko od moich znajomych, ale również od ludzi na grupach na Facebooku, którzy chcieliby zacząć zarabiać w ten […]

Praca copywritera – jak zacząć?

Praca copywritera – jak zacząć?

Niektórym wydaje się, że praca copywritera jest banalnie prosta. Praca zdalna z domu, w dodatku w godzinach ustalonych przez nas samych, to marzenie wielu osób. Co może być trudnego w copywritingu? Ponoć osoby z branży tylko otwierają laptopa, piszą tekst w 5 minut i oczekują na przelew. Zazwyczaj opiewający na naprawdę niezłą sumę. Ciągle spotkam […]